Senaste Inlägg

Tankar

Sitter i Säffle och funderar. Nästa vecka ska jag och min älskade på 2 lägenhetsvisningar. Jag längtar verkligen! Jag funderar på vad andra kommer säga nu. För jag har inte sagt det till någon då jag vet att någon kommer ha någon dum åsikt. Jag vet att jag vill detta nu! För det är alltid någon som har en dum jävla åsikt om allt. Igår när jag träffade Elli märker man verkligen att folk inte verkar kunna leva utan att få snacka skit om någon. Varför ska det vara så? Jag förstår inte. Jag är trött på att höra skitsnack, eller elaka kommentarer som folk slänger till varandra även om det är på skoj. Jag tål det bara inte längre, det är inte kul! Ibland vill jag bara starta om på nytt, ny skola, nytt ställe. Men nu har jag gjort det en gång och kommer inte att få den chansen igen så jag önskar att jag hade valt mitt liv nu lite mer med hjärtat, att jag skulle kunnat tuffa till mig lite och säga ifrån. Jag är nöjd med mitt liv annars som det är nu. Jag & Robin har det bra, jag och mamma har det bra, jag och pappa har det bra. Min syster har jag fått mer kontakt med. Men det jag funderar efter är om jag verkligen har någon ÄKTA vän? Någon jag kan prata med på RIKTIGT. Jag vill kunna prata med någon annan än Robin och mamma. Vänner är super duper viktigt, men jag vill inte bara ha vanliga vänner. Jag kan prata med mina vänner det kan jag, men inte om hur jag verkligen mår och känner ibland, när jag är ledsen kan jag inte prata med någon på RIKTIGT. För jag är rädd för vad de ska tycka och tänka eller säga till andra. Jag vill ha någon RIKTIG vän som inte är otrevlig på skoj, som kan lyssna, på RIKTIGT. Jag har ingen sådan vän. Jag måste ut lite snart och träffa på nya människor och göra något. Jag har inte tagit tag i detta förut, det är mitt eget fel att jag inte engagerat mig, men det vill jag göra nu. Ta tag i mitt "vän-liv" Det behöver jag om jag ska flytta till Karlstad. Detta är inte något elakt menat mot mina vänner, i love you. Men läser ni detta uppskattar jag om ni kan förstå vad jag menar. Jag är trött på elaka onödiga kommentarer nu, det är varken snällt eller roligt längre. Kan vi inte bara skärpa oss nu, allesammans!

2 Kommentarer

Postat av: Sussilusen den 2010-09-18 @ 17:08:45
http://sussilusen.blogg.se/

Jag håller helt med dig Sandra. Vänner är viktigt o de du har ska du vara rädd om. Glöm inte bort dom. Det är nyttigt med såna funderingar ibland. Kram

Postat av: Angelica den 2010-09-18 @ 19:10:10
http://oonlyangeliicaa.blogg.se/

Förstår dig precis, känner faktiskt likadant!

Hoppas det går bra för dig så att du får komma iväg till Spanien :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback