Senaste Inlägg

Tillbaka i grumset..

Sådär ja!
Nu är vi tillbaka ifrån den sköna staden Jönköping.
Helgen har vart helt prima och vädret har vart fint (bortsätt första dagen på vägen ner)
Snön har försvunnit helt där borta, men även tinat bort ganska mycket här merd vilket är fruktansvärt skönt och jag har nu börjat fått vår känslor och sommar längta!
Både jag och Robin är helt slutkörda så nu blir det att sova skönt på kudden snart.
Bilder lägger jag ut imorgon:) Annars hittar ni dem på min facebook.

Blir städning imorgon hemma i huset.
Drar säkert iväg och går ut och går eller tränar en sväng.
Var inne och kollade på påskön förut och gud vad fränt! Lite läskigt, men vill verkligen dit!
Vilken upplevelse!
Tänk att de ens har kunnat byggt detta utan de redskap som finns idag?
Endel utav dessa moai är upp till 20 meter höga!
Verkligen en upplevelse att se detta.
Det läskiga är att ingen vet varför de gjorde dessa eller hur. Mysko... att verkligen alla har dött, och ingen har den blekaste aning. Myten är att de gjort statyerna för att hedra de döda och för att visa "makt" för olika familjer. det sägs också att de har "vandrat till sin plats att övervaka helt själva" Vad tror ni?:P


Sådär! kudden nästa!


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback