Senaste Inlägg

opsss...

Det blev dubbeltrubbel med Gröna Lunds berg- och dalbana Jetline på lördagseftermiddagen.

Två gånger tvingades nöjesparkens personal plocka ner folk från åkattraktionen.

Först fastnade ett fullt tåg i en kvart och Jetline stängdes. Grönans pressansvariga Annika Troselius sade då till TT att det var säkerhetssystemet som slog till. Tåget som var på väg upp fick felaktigt indikation att det fanns ett annat tåg i banan. Felet skulle åtgärdas.

Men strax efter att tågen åter rullade var det dags igen. Ytterligare ett fullt tåg fastnade och Jetline stängdes ännu en gång. Den här gången behövde passagerarna bara sitta och vänta ett par minuter innan de plockades ner.

- Jag kan inte garantera att det inte händer igen. Får vi ett internt fel i systemet så säger det ifrån och då stannar tågen, säger Peter Andersson, parkansvarig på Gröna Lund.

TT: Vad skulle du säga till en besökare som är rädd för att tågen ska fastna igen?

- Det enda jag kan säga är att banan är säker, det är ingenting som trillar ner. Sedan är det upp till varje individ att bestämma om man törs åka eller inte. De som tycker det är roligt med berg- och dalbanor tycker en sådan här grej är lite häftig, säger Andersson.

Själv skulle jag då inte sätta mig i den igen.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback