Senaste Inlägg

Miljöproblem!

I skolan har vi startat ett nyss CASE och jag skriver lite om miljöproblem vid USA just nu.
Kollat runt på olika sidor, och det största är ju koldioxid utsläppena.
Sen hittade jag en sida där det stog om 2 sophögar som tillsammans var lika stora som dubbet USA. Dessa sophögar ligger i Stilla havet ochhar "fastnat" i olika havsströmmar. Endel sopor man hittar är 10 år gammla.
Ja och Robin diskuterade det igår innan vi gick och lade oss, och han trodde inte riktigt på mig. Jag började fundera på om jag kanske hade läst fel så tog upp det imorse med mamma också och vi gick in och började leta lite, så hittade vi en gammal annons ifrån Aftonbladet + de sidor jag har vart inne på.
Jag tycker att media borde gå ut med detta mer än vad dom gjort för det verkar inte som att så många vet om det.
Helt sjuk. Jag är inte en miljömänniska, men man borde kanske börja tänka lite?





Här har ni läknen till Aftonbaldets info om detta. : http://images.google.se/imgres?imgurl=http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00534/skrap_534885a.jpg&imgrefurl=http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article1782116.ab%3Fservice%3Dprint&usg=__2pGX0WOjBZ9mRI9rdxPrycxZrUk=&h=256&w=440&sz=33&hl=sv&start=10&um=1&tbnid=XIQUR2Mpe51RdM:&tbnh=74&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dsopor%2Bi%2Bstill%2Bhavet%26hl%3Dsv%26um%3D1

Kan ta en stund innan texten kommer.


Nog om detta, Jag har tagit en dag ifrån skolan för att jobba lite hemma, hade bara en lektion och var extremt trött imorse, så nu blir det att jobba lite med författarporträtt och sen ska jag renska min garderob och börja rensa lite i mitt "lilla rum" som hör med ihop med mitt rum. Ni som sett det vet att det behövs!!! haha:)
Ha det bra:)


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback